Thursday, August 20, 2009

dOa pErLiNdUnGaN

Posted by (: fArAh ADiLaH AzMaN :) at 9:32 PM

nafsu? setan? godaan dr luar?
mcm mne nk elak ye??
hmm...sni ade bbrpe doa plindungan yg bole diamalkn...

dlm ma'thurat pn ade doa2 nih...

jadikn amaln ye... :)


أَعُوذُ بِاللهِ السَّمِيعِ العَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

"Aku berlindung dengan Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui daripada syaitan yang direjam."


أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّاتِ مِن شَرِّمَا خَلَقَ

"Aku berlindung pada kalimat Allah yang sempurna, dari kejahatan apa-apa yang diciptakan."


بِسْمِ اللهِ الَّذِي لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي اْلأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ العَلِيمُ

"Dengan nama Allah, yang dengan nama-Nya akan terhalanglah segala sesuatu di bumi dan di langit, untuk menimpa bencana, dan Dialah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."


اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُبِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالحَزَنِ وَأَعُوذُبِكَ مِنَ العَجْزِ وَالْكَسَلِ وَأَعُوذُبِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَأَعُوذُبِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ

"Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa nyanyuk dan sedih, dan aku berlindung padaMu dari lemah dan malas, dan aku berlindung padaMu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang."


0 comments on "dOa pErLiNdUnGaN"

Post a Comment

 

sEkUpAnG iTu bErHaRgA ;) Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal